Michal Honzák
Tábory mě baví obecně samy o sobě jako celek. Baví mě, když mohu pozorovat, jak se děti zapojují do programů a zkouší si různé situace, role a procházejí momenty, o kterých si můžeme následně povídat.
Myslím si, že na táboře by měl mít každý možnost vyzkoušet si své možnosti a najít si role, ve kterých se cítí komfortně, ale i situace, ve kterých pociťuje nejistotu, Krásným uzavřením pak je, když děti dokáží nalézt zdroj toho, odkud pramení věci, které právě cítí. Na táboře samozřejmě musí být také sranda a dobrodružství, doprovázené objevováním nových přátelství a prohlubováním těch starých. Jakožto lektor badatelské výuky taky občas na táboře zařadím i program vedený právě ve stylu pokusů a objevování. Každopádně ve volných chvílích se snažím dětem nabídnout aktivity, o které mají zájem a mít tak program ještě více všestranný a otevřený.
Inspiraci a zkušenosti čerpám na kroužcích a na doučování, které vedu během školního roku. Často mě nadchne i nějaká aktivita, kterou s námi zkoušejí naši učitelé ve škole, tu se pak snažím přepracovat a najít v ní zdroj pro táborové hry. V neposlední řadě je pro mě inspirací i studium na Pedagogické fakultě, kde se chystám na práci učitele na 1. stupni ZŠ.