fbpx

Sportmánia tábor I. turnus 2024

Termín: 29. 6. – 6. 7. 2024

Malí táborníci se stali součástí posádky, která prozkoumává neprobádané vody a ověřuje si, že nejenom na moři se vyplatí táhnout za jeden provaz! Podívejte se, jak se jim to daří!

Den 0 – Pátek

Koráby našich kapitánů se pomalu blíží do přístaviště s názvem Rozsochy. Čeká nás 7 dnů zábavy, na které se kapitáni připravují již od ledna. Napětí vrcholí, už zítra se totiž budou naloďovat pirátky a piráti. Těšíme se na nové tváře i na doplnění zážitků s dětmi, které k nám jezdí už léta. Věříme, že to bude opět skvělá skvadra.

Harmonogram, pravidla, výzdoba…to vše na ni už pilně čeká! Zítra vyplouváme!

Den 1 – Sobota

Konečně! Začátek tábora je tady! Někteří z nás už nemohli dospat, jak se těšili na kamarády a zábavu. Pro některé to byly první chvíle shledání s kamarády z minulého roku a pro další první seznamovací krůčky s novou partou.

Vedoucí Zdeňka s Míšou už čekali, až děti projdou “zdravotním filtrem” a rovnou společně zamířili na hřiště než se “nalodily” všechny děti. S kufry v rukou jsme si šli najít kajuty a pomalu se zabydleli. Ještě před obědem jsme stihli krátké představení, povídání o pirátském kodexu a seznámení s harmonogramem.

Na oběd nám naservírovala paní kuchařka s Borisem skvělé kuře s rýží a exotickou polévku. Přestože nám nabízeli přidání, většina z nás už měla z první porce plná bříška.

Na poledním klidu jsme hráli všehochuť deskových her a užili si čas ve společenské místnosti. A pak začali ty pravé seznamovací tanečky. Vzduchem létala různá jména, kreslili jsme si naše puzzle a nakonec nás 12 skončilo v bazénu. Na zchlazení měl ideální teplotu.

Den 2 – Neděle

Na rozcvičku dneska místo bandy pirátů…přišla parta zombíků. 🙂 To se naštěstí už po snídaní změnilo a hned jsme začali balit batůžky. Od rána totiž úkrutně pražilo sluníčko.  Podle předpovědi moudrého kapitána Basila ale hrozilo, že neděle bude poslední opravdu teplý den jako dělaný na výlet k Domanínskému rybníku.

Neváhali jsme, sbalili jsme si vše nutné a vyrazili za vodními hrátkami. Nebudeme zastírat, že jsme se nemohli dočkat, až sejdeme známý kopeček a rozprostře se před námi rybník. Paní kuchařka se nad námi “slitovala” a posunula nám oběd, abychom si mohli vody užívat déle. Nakonec jsme se šli koupat dokonce dvakrát, než jsem zamířili do místního kiosku na malou dobrotu. Cesta zpátky nám pak krásně ubíhala a rovnou z ní jsme zamířili k obědu. Čekali na nás řízečky s bramborovou kaší a polévka.

Při poledním klidu hráli kluci dole Uno a holky nahoře Aktivity. Naši kapitáni si pochvalovali, jaké panovalo v penzionu tvůrčí ticho. V rámci odpoledního programu se již vyplnila předpověď Basila, protože nás zkropil pěkný letní deštík. Průtrž jsme však strávili pod pergolou a ve společenské místnosti, malovali jsme deníčky, povídali si o pirátech a tvořili vlastní papoušky. Takový papoušek je totiž chloubou každého piráta a také je důležitým členem posádky. Stejně jako my všichni!

Na večeři jsme se posilnili rizotem a hned po ní vyrazili na velké fotbalové hřiště. Déšť se totiž umoudřil a my mohli společně objevovat další místa. Fotbal, líný tenis, prolézačky…to zahrnoval konec našeho dne.

Den 3 – Pondělí

Dnešní ráno bylo opravdu poklidné, jak si chválili i naši kapitáni. Vstávali jsme, jak se říká: “až přímo na budíček”. Užívali jsme si každou minutu odpočinku, než to zase začne. Rozcvička, snídaně a pak “deníčky”, jak říkáme dopolednímu povídání o minulém dni. Malujeme si, píšeme a pak společně sdílíme naše zážitky. A poprvé se táborem rozezní i naše táborová písnička o Francisu Basilovi.

Dopolední program byl pořádně nabitý. Už včera jsem se sice dozvěděli, jak budeme rozdělení do týmů, ale ještě jsme neměli šanci v nich nic tvořit. To jsme dneska dohnali. Čekalo nás vyrábění vlajek a také vydělávání zlaťáků. Není to jen tak, našetřit na naše plavby. Peníze, co jsme si vydělali nám ale hned chtěl druhý tým vzít, takže to byla pořádná vřava.

Zkusili jsme si i jak dokážeme fungovat ve dvojicích a také jako tým. Běhací aktivity střídali kreativní, a tak jsme měli od všeho kousek.

Večer nás bohužel překvapil déšť, takže jsme zvolili klidové aktivity a chystali si písemnosti. Když se počasí aspoň trochu umoudřilo, vyrazili jsme ještě na hřiště a zakopali si fotbal. Největší naší volnočasovou aktivitou je však hra městečko Palermo, to můžeme hrát, když máme volno. To nás moc baví. Blafování, hádání a společnost kamarádů, to se jen tak neomrzí! Čas utíká jako voda a je tu zase večerní hygiena a pohádka. Už u ní se některým z nás pomalu klíží víčka…a tak nezbývá jenom zalézt do pelíšků a těšit se, co přinese další den.

Den 4 – Úterý

Parádní rozcvička s Míšou nás pořádně probudila. Připravil si pro nás totiž vytuněnou honičku. Dopolední program postupoval v podobném dynamickém duchu, vyráběli jsme piráty, zpívali i běhali. Před obědem nás čekala obzvláště náročná hra! Francis si pro nás totiž připravil opravdovou lodní abecedu, kterou jsme se museli naučit a v týmech si předávat tajnou zprávu!

Po vydatném obědě jsme v poledním klidu hráli Uno a městečko Palermo. A taky si povídali a blbli. Nahoře ve společenské místnosti jsou hry, časopisy i knížky, které si můžeme půjčit. Pro každého něco!

Odpoledne jsme hráli drobné hry s míčky, oprášili opět “Bang” se jmény a nakonec vyrazili do přístavu. Naše loď totiž ztroskotala a nezbylo nám, než proplout ostrovy v Karibiku veřejnou lodní dopravou. To však nebylo tak lehké! Řidiči lodí měli prodlevy, nedodržovali jízdní řád a taky situace na moři byla prostě nepředvídatelná. A to jsme měli projet asi 30 přístavů!

Po večeři jsme se vydali na velké fotbalové hřiště, kde se někteří z nás houpali na houpačkách, prozkoumávali loď nebo si zakopali fotbal. A to jsme ještě nevěděli, co nás čeká. Když už jsme si mysleli, že zalezeme do postelí, vedoucí nám oznámili, že se vydáme na noční stezku. To je část, na kterou se většina z nás od prvního dne těší. Zamířit ve tmě do lesa, vyzkoušet si svoje smysly a užít si noční procházku, to je pro mnohé výzva.

O to víc jsme se vrátili unavení, ale spokojení. Zítra není rozcvička, aspoň si přispíme!

Den 5 – Středa

Písnička o Francisi Basilovi se rozléhala pod pergolou hned po snídani. A pak jeho dovětek “Jou-hou” ještě po poledni. Vypadá to, že písnička už se malým pirátům dostala pořádně pod kůži. I když možná v dnešním počasí by se spíš hodila známá písnička “Prší, prší, jen se leje”. Celé dopoledne totiž padaly pořádné trakaře! To nám ale nevzalo vítr z plachet a společný čas jsme si užívali.

Nejdříve jsme se navzájem oceňovali za noční hru, kterou jsme včera prošli. Dokonce na nás čekala odměna ve formě přívěšku s kotvou. Taková kotva je fajn věc, která drží loď stabilně na místě. Každý z nás máme takovou kotvu i ve svých životech…třeba rodinu a kamarády. Tak doufáme, že si domů přivezeme i takové kotvičky. 🙂

Před obědem už se schylovalo k velké bitvě. Museli jsme se naučit bezpečně ovládat naši loď a manipulovat s děly. Nebylo to ale vůbec jednoduché, což jsme zjistili záhy. Koordinovat loď, vystřelit ve vhodnou chvíli a ještě k tomu se trefit, to nám dalo hodně práce. Nepřátelské území bylo nehostinné a dokonce k tomu začalo zase pršet. Nic nás ale neodradilo a svoje bitvy jsme si vybojovali.

Odpoledne jsme navštívili ještě místní poštu, abychom konečně odeslali připravené písemnosti. Světe div se, někteří z nás posílali dopis nebo pohled poprvé! Určitě si dokážete představit tu radost, kterou z toho měli. Snad podobnou zažijí i příjemci. 🙂

Před večeří jsme se krátce sušili a vyrazili na hřiště. Teda ti, kdo měli gumáky. Ostatní sušili boty, hráli deskovky nebo městečko Palermo. Zítra se jde totiž na celodenní výlet, tak se sluší a patří, si náležitě odpočinout. Zítra se nám totiž energie navíc, bude určitě hodit.

Den 6 – Čtvrtek

Dny na táboře utíkají jako voda pod kapitánovou lodí. Plujeme stále za novými dobrodružstvími a na cestě nás čekají samá překvapení. Třeba dneska jsme vypluli na celodenní plavbu až do Bystřice nad Pernštejnem. Při svém putování jsme však minuli ještě ostrov Dobrotiv, který nám zadal celodenní úkol – být ještě hodnější, než už jsme, na někoho, koho jsme si vylosovali. A to byla někdy pořádná výzva.

Na celodenním výletu jsme navštívili velké hřiště, kde jsme si pohráli a zchladili se. 🙂 Potom jsme doplnili naše zásoby laskomin a užili si rozchod. Odpoledne jsme vyrazili do krytého bazénu a probudili v sobě vodní živly. Skákali jsme, potápěli se a trénovali plavání. Každý, jak mu bylo libo.

Po bazénu jsme měli ještě chvíli čas, a tak jsme zkusili nástrahy místního workoutového hřiště. Přesto nám zbyly síly, abychom ještě vyšlápli kopeček na nádraží. Výhodou však bylo, že jsme procházeli pohádkovou stezkou, která nás zabavila a ani jsme si dlouhého kopce nevšimli. Na nádraží jsme přišli s příjezdem vlaku, takže jsme se hned posadili. Do 10 minut už jsme byli zase v našem přístavu – v Rozsochách.

Paní kuchařka už měla navařeno, a tak jsme doplnili zásoby. To se hodilo, protože po večeři jsme šli zase na velké hřiště a věnovali se hrám podle vlastního uvážení. Před večerkou jsme ještě stihli rychlou hygienu a část pohádky. To už ale bylo hlavně pro nejmenší náročné. Už s pohádkou se jim rychle klížily oči a těšili se, až zalezou do postelí. To byl zase den!

Den 7 – Pátek

Po snídani jsme si na základě včerejší hry nejdříve zopakovali naši cestu na ostrov Dobrotivost. Povídali jsme si o tom, jak nám šlo nezištně a bez žádosti o pomoc těšit druhé.

Naše pirátské dobrodružství ale graduje. Museli jsme se vydat na moře a kormidlovat na něm svoje lodě. V naší blízkosti totiž ztroskotala loď známého kapitána Černovouse, která skrývala indicie k jeho pokladu. A přesně ty jsme museli najít. Samozřejmě po něm lačnili i další pirátské lodi, kterým jsme se museli vyhnout. Jak už to bývá, použili jsme spoustu dovedností, které jsme na táboře rozvíjeli. Motivovali jsme se, vyměňovali si role, uvažovali o taktice (zejména jak začlenit naše nejmenší táborníky) a komunikovali. A dohromady jsme našli 80 indicií!

Mno, nebylo to jednoduché z nich najít 3 nejdůležitější, které nás dovedli až k pokladu. Kde byl schován si necháme ale pro sebe, dočtete se o tom v deníčku pro 2. turnus. 🙂

Potěšili nás drobné radosti, které se v pokladu nacházeli a pak jsem se vydali za písničkou. Teda, spíš k ohni na opékání špekáčky a k tomu nám náš kapitán zahrál. Nenechali jsme ho v tom samotného a společně jsme si zazpívali pár písniček. Dokonce zazněl i Bludovít z minulého roku.

Zbyla nám i chvilka na společné hraní na hřišti. Po ní jsme se už vydali na večerní hygienu a do postelí. Zítra nás totiž čeká velký den! I když se nám na táboře líbí, už se moc těšíme na rodiče a povídání s nimi.

Den 8 – Sobota